مهربانو نسرین مهدویان

Shape Image One
Shape Image One
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four

 

 

 

سلام و ارادت

نسرین هستم…

متولد سیزدهمین روز از ماه ته تغاری بهار، از سال اولِ دهه هفتادَم.

اصالتم از سمت پدر آذری است…

خدای مهربان به من نعمت پدر و مادری درجه یک و خانواده ‏ای خوب را داد. پدری که خوب بلدند فعل شدن را صرف کنند و بسیار پر تلاش و پویا هستند و مادری سرشار از عاطفه، صبوری و مهر…

من اشتراکی هستم از دو عزیز که حالا شده‏ ام: آموزگار سخت‏کوشِ کلاسِ نور و مهربانی !

از بچگی درس‏ خوان بودم. ابتدایی و راهنمایی عالی گذشت؛ اما عالی فقط به لحاظ درسی چون جای یادگیری خیلی مهارت‏ ها در کودکی های ما خالی ماند که اقتضای آن روزها بود.

دبیرستانِ نمونه دولتی را با یادگیری مهارت‏ هایی همچون شعرخوانی، فن بیان، نویسندگی، ذهن ‏آگاهی و… سپری کردم.

برای کارشناسی در دانشگاه بین‏ المللی در رشته مدیریت مالی مشغول شدم. آن زمان، این رشته علاقه‏ مندان زیادی داشت و جالب توجه برای خیلی‏ ها بود.

بچه که بودم بازی من معلمی بود و عروسک‏ های اتاقم شاگردانم بودند. همیشه در جمع‏ های دوستانه نقش مدیریت و رهبری گروه را داشتم.

اولین سال تدریسم در ۲۱ سالگی در مؤسسه گاج، با دانش‏ آموزانِ پسرِ کلاس هفتمی بود و نقطه عطف زندگیِ کاریِ من از همان‏جا شروع شد. از سال بعد به عنوان آموزگارِ پایه، وارد مدارس ابتدایی شدم، آموزش دادم و آموزش دیدم…

دوره‏ ها و کارگاه‏ های مختلفی شرکت کردم و با کسانی که در این حوزه، حرف جدیدی برای گفتن داشتند در ارتباط بودم. برای اینکه در کارم حرفه‏ ای‏ تر باشم تصمیم گرفتم دوباره به دانشگاه برگردم اما این بار در مقطعِ کارشناسی ارشدِ علوم تربیتی…

ده سال تجربه شیرین ِسال‏ های تدریس را در کارنامه کاری‏ ام ثبت کرده‏‏ ام‌.

باور دارم بهترین معلم‏ ها آن‏ هایی هستند که هر روز در حال یادگیری اند. انعطاف‏ پذیر‏ند و خوب بلدند خودشان را به روزرسانی کنند.

راستی…

من آدم خوش‏ شانسی هستم؛ چون اساتید و انسان‏ های بزرگی در مسیر زندگیِ من سبز شدند و راه زندگی‏ ام را جاده‏ ای سرسبز کردند‌ که برای حضور به موقع‏شان همیشه خداوند بزرگ را شاکرم و قدردان آن‏ها هستم.

سال‏ های قبل در مدارس مختلفی در مشهد نظیر مجموعه مدارس مفتاح، دبستان واله و… افتخار آموزگاری داشتم و با تئوری‏ های خاص مثل تئوری انتخاب آشنا شدم و آن‏ ها را به کار بستم.

سال‏ هاست آموزگار پایه دوم و سوم هستم و بیشترین تجربه کاری‏ ام مربوط به پایه دوم است.

درمورد روش‏ های تربیتی نوین و بین‏ المللی تحقیق کردم، خواندم و نوشتم.

از اساتیدم نکته‏ ای را خوب آموختم: “کودکان ما به مدرسه می‏ آیند که درس هم، بخوانند!”

و هر سال که گذشت این باور در من قوی‏ تر شد.

حالا در “دبستان مهارت” آمده‏ ام که دانش‏ آموزانم سال‏ ها بعد حسرت نخورند که ای کاش در کودکی کنار درس، اتفاق‏ های متفاوت را تجربه می‏ کردند.

این بار معلمی‏ ام را با مهارتی‏ بودن گره می‏ زنم و به بودن در کنار شما عزیزانم مفتخرم.

حال خوب ساختنی است.

باهم می‏ سازیم‏اش🤝

مانا باشید.

 

لیست نوشت افزار پایه دوم سه، سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲