کاربرگ های درس ادبیات
درس علوم
| ردیف | عنوان | تاریخ بارگذاری |
| ۱ | علوم فصل یک، فایل پی دی اف | ۱۴۰۰/۰۸/۰۳ |
| ۲ | علوم فصل دوم، فایل پی دی اف | ۱۴۰۰/۰۸/۲۰ |
| ۳ | علوم فصل سوم، فایل پی دی اف | ۱۴۰۰/۰۹/۰۱ |
| ۴ | علوم فصل چهارم، فایل پی دی اف | ۱۴۰۰/۰۹/۲۲ |
| ۵ |
فصل پنجم، فایل پی دی اف | ۱۴۰۰/۰۹/۲۸ |
| ۶ |
فصل ششم، فایل پی دی اف | ۱۴۰۰/۱۰/۰۷ |
| ۷ | فصل هفتم، فایل پی دی اف |
۱۴۰۰/۱۰/۱۶ |
| ۸ |
فصل هشتم، فایل پی دی اف | ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ |
| ۹ |
فصل نهم،فایل پی دی اف |
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ |
| ۱۰ | فصل دهم، فایل پی دی اف | ۱۴۰۰/۱۲/۲۱ |
| ۱۱ |
فصل یازدهم، فایل پی دی اف | ۱۴۰۱/۰۱/۲۴ |
| ۱۲ |
فصل دوازدهم، فایل پی دی اف |
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ |
| ۱۳ | فصل سیزدهم، فایل پی دی اف | ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ |
| ۱۴ | فصل چهاردهم، فایل پی دی اف |
۱۴۰۱/۰۲/۲۶ |
درس هدیه
| ردیف | عنوان | تاریخ بارگذاری |
| ۱ | سوالات متن درس پنجم | ۱۴۰۰/۰۸/۲۵ |
| ۲ | سوالات متن درس ششم | ۱۴۰۰/۰۸/۲۵ |
| ۳ |
درس نهم | ۱۴۰۰/۱۱/۰۴ |
| ۴ |
سوالات متن درس دهم | ۱۴۰۰/۱۰/۱۶ |
| ۵ |
درس یازدهم |
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ |
| ۶ | درس دوازدهم | ۱۴۰۰/۱۲/۰۸ |
| ۷ | درس سیزدهم | ۱۴۰۰/۱۲/۱۱ |
| ۸ |
درس چهاردهم | ۱۴۰۱/۰۱/۱۶ |
| ۹ |
درس پانزدهم | ۱۴۰۱/۰۱/۱۶ |
| ۱۰ |
درس شانزدهم | ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ |
| ۱۱ | درس هفدهم |
۱۴۰۱/۰۲/۰۱ |
درس کار و فناوری
| ردیف | عنوان | تاریخ بارگذاری |
| ۱ | فصل اول(آشنایی با رایانه) قسمت اول، قسمت دوم | ۱۴۰۰/۱۱/۱۸ |
| ۲ |
فصل اول(آشنایی با رایانه) قسمت سوم، قسمت چهارم | ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ |
| ۳ |
فصل اول(آشنایی با رایانه) قسمت پنجم، قسمت ششم | ۱۴۰۰/۱۲/۰۲ |
| ۴ |
فصل دوم(کار با رایانه) قسمت اول، قسمت دوم | ۱۴۰۰/۱۲/۰۸ |
| ۵ |
فصل دوم(کار با رایانه) قسمت سوم، قسمت چهارم | ۱۴۰۰/۱۲/۱۶ |
| ۶ |
فصل سوم( نقاشی با رایانه) قسمت اول، قسمت دوم، فیلم ترسیم و رنگ آمیزی، فیلم ویرایش و چاپ تصویر | ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ |
| ۷ |
فصل چهارم(هنرهای دستی) طراحی و برش الگو، دوخت و تزیین جیب، قسمت اول، دوخت بدنه ی جامدادی، قسمت دوم | ۱۴۰۱/۰۱/۱۵ |
| ۸ |
فصل پنجم(تایپ در رایانه) قسمت اول، فیلم آشنایی با صفحه کلید، قسمت دوم | ۱۴۰۱/۰۱/۲۲ |
| ۹ |
فصل پنجم(تایپ در رایانه) قسمت سوم | ۱۴۰۱/۰۱/۲۹ |
| ۱۰ |
فصل ششم( نوشتن با رایانه) فیلم کار با قلم،فیلم ویرایش متن، فیلم کار با جدول، فیلم کار با شکل ها و صفحه آرایی، فیلم آموزش تکمیلی نوشتن در رایانه | ۱۴۰۱/۰۱/۰۵ |
درس ریاضی
نمونه سوال امتحان نهایی درس علوم
| ردیف | عنوان | تاریخ بارگذاری |
| ۱ | نمونه سوال علوم نهایی ۱ | ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ |
| ۲ | نمونه سوال علوم نهایی ۲ | ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ |
| ۳ | نمونه سوال علوم نهایی ۳ | ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ |
| ۴ | نمونه سوال علوم نهایی ۴ | ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ |
| ۵ | نمونه سوال علوم نهایی ۵ | ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ |
| ۶ | نمونه سوال علوم نهایی ۶ | ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ |
| ۷ | نمونه سوال علوم نهایی ۷ | ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ |
| ۸ | نمونه سوال علوم نهایی ۸ | ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ |
نمونه سوال امتحان نهایی درس فارسی
| ردیف | عنوان | تاریخ بارگذاری |
| ۱ | نمونه سوال فارسی نهایی ۱ | ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ |
| ۲ | نمونه سوال فارسی نهایی ۲ | ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ |
| ۳ | نمونه سوال فارسی نهایی ۳ | ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ |
| ۴ | نمونه سوال فارسی نهایی ۴ | ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ |
| ۵ | نمونه سوال فارسی نهایی ۵ | ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ |
Comments are closed.
✅ مهارت های فردی در مدارس فنلاند
به منظور پرورش جامعهای پیشرفته و سرآمد، در آموزش برای کودکان ١۵-٩ سال فنلاند، موارد زیر در نظر گرفته میشوند:
١- مهارت درست لباس پوشیدن
٢- مهارت درست راه رفتن
٣- مهارت خوب حرف زدن
۴- مهارت حرف خوب زدن
۵- مهارت منظم بودن
۶- مهارت شعر خواندن
٧- مهارت نقاشی کردن
٨- مهارت نوشتن
٩- مهارت ترانه و دکلمه خواندن
١٠- مهارت بهداشت
١١- مهارت کار تیمی
١٢- مهارت انتقاد کردن
١٣- مهارت جرات ورزی و تمرین شجاعت
١۴- مهارت تشخیص درست از نادرست
١۵- مهارت درست غذا خوردن
١۶- مهارت گره زدن
١٧- مهارت کار با قیچی و برش زدن
١٨- مهارت سعی در خوش خط بودن
١٩- مهارت شستن اشیا
٢٠- مهارت مطالعه
٢١- مهارت مدیریت زمان
٢٢- مهارت کنترل خشم
٢٣- مهارت انتقاد پذیری و تحمل حرف مخالف
٢۴- مهارت پژوهش و تحقیق
٢۵- مهارت تشخیص دوست خوب
٢۶- مهارت بازی کردن
٢٧- مهارت غذا پختن
٢٨- مهارت کار با سوزن
٢٩- مهارت تشکر و سپاسگزاری کردن
٣٠- مهارت خوب توجه کردن
٣١-مهارت تفکر کردن
٣٢- مهارت تفکر خوب داشتن
٣٣- مهارت دوست خوب پیدا کردن
٣۴- مهارت نگهداری دوست خوب
٣۵- مهارت نگهداری لوازم
٣۶- مهارت_انتقاد_پذیری و نقد شدن
٣٧- مهارت رازدار بودن
٣٨- مهارت برنامه ریزی کردن
٣٩- مهارت گذشت
۴٠- مهارت صبور بودن
۴١- مهارت حل مساله
۴٢- مهارت نگهداری گیاه و گل
۴٣- مهارت دقت به پیرامون
۴۴- مهارت صادق بودن
۴۵- مهارت وفادار بودن
۴۶- مهارت نوشتن
۴٧- مهارت آینده نگری
۴٨- مهارت تلاش کردن
۴٩- مهارت نا امید نشدن
۵٠- مهارت هدف داشتن
۵١- مهارت کار با ابزار
۵٢- مهارت کار با کامپیوتر
۵٣- مهارت در فضای مجازی و سایبری
۵۴- مهارت در تصویر ذهنی داشتن
۵۵- مهارت احترام گذاشتن
۵۶- مهارت کم مصرف بودن
۵٧- مهارت بهره گیری از اشیا
۵٨- مهارت مشورت گرفتن
۵٩- مهارت مشورت و همفکری کردن
فراگیری و ارتقای این مهارتهای فردی میتواند آینده بهتری را برای خودمان و فرزندانمان فراهم آورد و سرآمدی فردی ما را تسهیل نماید.
به مجمع فعالان اقتصادی بپیوندید
?http://telegram.me/Iran_economy_online
و دقیق ترین پیش بینی ها اینجا در اینستاگرام
?https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
مطلبی فوق الاشاره به نظرم مفید رسید و با توجه به اینکه ایمان دارم مدیرو دست اندرکاران مدرسه فاخر مهارت به تربیت دانش آموزان در کنار آموزش توجه ویژه ای دارند جسارت کردم و مطلب رو به اشتراک گذاشتم .
هرچند که نمیدونم این متن واقعا جزء سر فصل های آموزشی کشور فنلاند هست یا نه (چون بعضی موارد دو یا چند بار تکرار شده ) ولی بسیار عالی و تامل برانگیزه .
اکثر ماها تو اکثر مواردی که مطرح شده کمابیش ضعف داریم و چه خوب میشه اگه سیستم آموزشی روی اونها تمرکز بیشتری داشته باشه وبچه ها به صورت سیستماتیک این موارد رو به صورت اصولی فرا بگیرن .