پرسش های جنسی فرزندان

Shape Image One
Shape Image One
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
پرسش های جنسی فرزندان

پرسش های جنسی فرزندان

به طور طبیعی رشد جنسی و شناختی کودک منجر به پرسش ها و کنجکاوی هایی درباره مسائل جنسی خواهد شد. در چنین شرایطی والدین باید با در نظر گرفتن مقطع سنی و سطح درک کودک به پرسش های او پاسخ دهند در دادن اطلاعات جنسی بلوغ فکری، سطح شناختی و میزان آگاهی نیز مهم است. پس هنگام پاسخ دادن به سوالات با توجه به شناختی که از میزان درک و آگاهی او داریم باید پاسخ دهیم. البته نیازی نیست همه اطلاعات را یک جا به فرزند خود بدهیم. باید سوال او را بررسی کرده و به اندازه‌ای که نوجوان‌مان سوال دارد به او اطلاعات بدهیم.

همین که نوجوان ما حس نکند ما به عنوان والد، او را دست به سر نمی‌کنیم اعتماد لازم را به دست می‌آورد.

برخی از پدران و مادران جسارت این را ندارند که پاسخی به این سوالات دهند. این والدین کار خود را اینگونه توجیه می‌کنند که دانستن این سوالات باعث می‌شود که چشم و گوش بچه باز شود. برخی از والدین یا اطلاعات زیادتری که متناسب با سن کودک نیست در اختیار او می گذارند یا صداقت در بیان این مطالب را ندارند.
برخی هم برای شانه خالی کردن از این وظیفه مهم شرم و حیا را بهانه می‌کنند، اما باید بدانید سوالات جنسی کودک از ۴_۵ سالگی شروع می‌شود و این یکی از مراحل طبیعی تکامل جنسی اوست که اگر به درستی پاسخ نگیرد، کنجکاوی جنسی او بیشتر می‌شود و در این حال، چه بسا که او به خطا برود.

اصول مهم تربیت جنسی کودک

۱- والدین باید مفهوم لمس خوب، لمس بد، راز خوب و راز بد را به کودک خود آموزش دهند و درباره آن صحبت کنند. (در لمس خوب، از شانه‌ها بغل می‌شود. لمس بد شامل به زور بغل کردن و تماس با نواحی خصوصی می‌شود. لمس خوب، احساس خوب دارد و لمس بد همراه با خجالت و نگرانی است)

۲- باید آموزش داده شود که در مقابل به زور بوسیده شدن و بغل کردن، محکم نه بگوید و در صورت احساس بد، محل را ترک کرده و به شما اطلاع دهد.

۳- برای تربیت جنسیتی کودک والدین در مقابل کودک برهنه نباشند و برای حمام کردن بعد از ۳ سالگی، والدین نیز لباس زیر به تن داشته باشند.
ادامه دارد….