به سوالات جنسی کودک خود جواب ساده و صادقانه بدهید

Shape Image One
Shape Image One
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
به سوالات جنسی کودک خود جواب ساده و صادقانه بدهید

به سوالات جنسی کودک خود جواب ساده و صادقانه بدهید

بهترین سن برای آگاه کردن کودک از مسائل جنسی زمانی است که کودکمان از ما سوال می پرسد. اغلب کودکان این سوال برایشان به وجود می‌آید که بچه چطور ایجاد می‌شود و به دنیا می‌آید؟
بسیاری از والدین پاسخ های واهی در این باره به کودک خود می‌دهند مثلا می‌گویند من و پدرت چیزی خوردیم و تو در شکم من بزرگ شدی و یا می‌گویند تو را از بیمارستان و از کسی خریده‌ایم. این‌گونه پاسخ‌گویی به کودک سبب بیمار شدن روان کودک می‌شود و او دچار دلهره می‌گردد.

راه حلی برای پاسخ دادن به سوالات جنسی کودکان

برای کودکان خردسال جواب این سوال را این‌گونه بگویید: ما از خدا خواستیم و خدا هم تو را به ما داد. در شکم مادر رشد کردی و بعد از مدتی در بیمارستان، تو را بیرون آوردند. اما وقتی بچه ها بزرگ تر می شوند، این پاسخ برایشان قانع کننده نیست.
پاسخ ما باید به این کودکان این‌گونه باشد: وقتی پدر و مادر می‌خواهند که بچه ای داشته باشند، سلولی از بدن پدر به سلولی در بدن مادر می‌پیوندد، و آن وقت رشد بچه شروع می‌شود. وقتی بچه به اندازه کافی بزرگ شد، از شکم مادر بیرون می‌آید.

2 Comments

  1. باسلام واحترام وتشکر از نکات اموزنده میشه بیشتر راهنمایی کنید چون نسل دهه ۹۰ فوق العاده پرسشگر و

    باهوش هست وبااین جواب ها قانع نمیشه وباز میپرسه چطوری این سلول درست میشه .باید چه جوابی داد تاقانع بشود باتشکر

    1. با سلام خدمت شما والد گرامی
      پاسخ به این سوال بستگی به سن فرزند شما دارد. اگر فرزند شما کم تر از ۸ سال دارد بهتر است جواب شما همان توضیحاتی باشد که در متن گذاشته شده . ( ما از خدا خواستیم و خدا هم تو را به ما داد و…..)
      اما اگر سن فرزند شما بیشتر است و کنجکاو در مورد سلول
      برایش سلول را توضیح دهید اینکه سلول بخش خیلی کوچک و مخصوصی در بدن ماست که زنده است و انقدر کوچک است که فقط با میکروسکوپ دیده میشود و هم در بدن پدر و هم در بدن مادر وجود دارد . این سلول از بدن پدر وارد بدن مادر می شود و وقتی سلول ها در بدن مادر بهم می رسند بچه در بدن مادر شروع به رشد می کند.
      می توانید از کتاب های مناسب یا تصاویر انیمیشنی هم در این زمینه کمک بگیرید.

Comments are closed.