مقابله با مشکلات ناشی از رسانه ها

Shape Image One
Shape Image One
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four

والدین برای مقابله با مشکلات ناشی از رسانه ها در نوجوانان چه باید بکنند؟ (قسمت دوم )

والدین می توانند از علاقه ی نوجوان خود به اینترنت و سایر رسانه ها استفاده کنند و از این برنامه ها به عنوان انگیزه هایی برای انجام دادن کارهایی نظیر تکالیف مدرسه و کارهای منزل استفاده کنند و می توانند به آن ها بگویند بعد از انجام دادن تکالیف فرصت استفاده از اینترنت و… به آن ها داده خواهد شد.

والدین بهتر است نوجوانان را تشویق کنند تا به فعالیت هایی مانند ورزش کردن، گوش دادن به موسیقی یا فعالیت های دیگر بپردازند تا استفاده ی بیش از حد آن ها از رسانه ها و رایانه به اعتیادشان منجر نشود.

نظارت بر کارهای نوجوانان کاملاً ضروری است، اما لازم نیست همیشه به صورت مستقیم نظارت داشته باشیم. برخی نوجوانان به این مسائل حساس هستند و این کار را دخالت در کار خودشان می دانند. بهترین کار، برقراری ارتباط صمیمانه با نوجوانان است، تا با این کار وارد زندگی آن ها شویم و از دوستان و علایق آن ها کاملاً مطلع باشیم تا به موقع بتوانیم آن ها را از خطرات احتمالی نجات دهیم. باید خطوط گفت و گو و صحبت را باز نگه داریم و از آن ها بخواهیم هر جنبه ای که آن ها را ناراحت می کند با ما در میان بگذارند و درباره ی سوءاستفاده ی دیگران از آن ها از طریق اینترنت اطلاعات لازم را به آن ها بدهیم.