مجموعه فرانکلین

Shape Image One
Shape Image One
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
مجموعه فرانکلین

فرانکلین یک لاک پشت کوچولو است که با پدر و مادرش زندگی می کند در محله ای ..با دوستانی…و با همه ویژگیهایی که در کودکان می بینیم… غالب داستانهایش اینچنین شروع می شود: “حالا دیگر فرانکلین بزرگ شده. او می تواند با انگشتهایش تا ده بشمارد. بند کفشش را خودش ببندد. حتی بدون کمک مادرش زیپ شلوارش و دکمه پیراهنش را هم ببندد. ولی….” همان چند جمله اول کافی است تا کودک شما با فرانکلین احساس دوستی داشته باشد و گاه می خواهد خودش را و توانمندیهایش را بسنجد که آیا او هم می تواند ….

در همان ابتدای داستان مشکلی یا مساله ای در قالب داستان مطرح می شود، جالب آنکه همه مسائلی که مطرح می شود، چیزهایی است که کودکان هر روز و هر روز با آنها درگیرند…در ادامه داستان به زیبایی تمام و کاملاً روانشناسانه به حل مساله پرداخته می شود و جالب اینکه تا صفحه آخر نمی توانیم وقایع را حدس بزنیم و در پایان داستان از نکته بینی های نویسنده به حیرت می آییم. نقاشی های این مجموعه هم فوق العاده است و کودکان با آنها کاملاً ارتباط بر قرار می کنند.
شاید حدود سی عنوان از این مجموعه، که اکثر آنها توسط شهره هاشمی ترجمه شده در ایران موجود باشد. برخی از این عناوین عبارتند از:

فرانکلین و رعد و برق/ فرانکلین و روز دوستی/ فرانکلین و جشن هالووین/ فرانکلین و هدیه سال نو/ فرانکلین در صحنه/ فرانکلین به اردو می رود/ دوست جدید فرانکلین/فرانکلین یک دوربین عکاسی پیدا می کند/ باشگاه سری فرانکلین/ فرانکلین و دوستانش به موزه می روند/ یک روز بد برای فرانکلین/ فرانکلین دوچرخه سواری می کند/ فرانکلین یک حیوان خانگی می خواهد/ فرانکلین فوتبال بازی می کند/ فرانکلین به مدرسه می رود/ پتوی فرانکلین/ فرانکلین و دندان شیری/  فرانکلین یک کیسه خواب دارد/ فرانکلین در تاریکی/ فرانکلین، عجله کن/ فرانکلین دروغ می گوید/ فرانکلین گم میشود/ فرانکلین رئیس می شود/ فرانکلین نامرتب است/….