فرزندم نمی تواند از خودش دفاع کند، آیا من باید از او دفاع کنم؟

Shape Image One
Shape Image One
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
فرزندم نمی تواند از خودش دفاع کند، آیا من باید از او دفاع کنم؟

فرزندم نمی تواند از خودش دفاع کند، آیا من باید از او دفاع کنم؟

همیشه بهتر است تا حد ممکن در دعوای کودکان وارد نشوید و اجازه دهید خودشان مسائل را حل کنند. به ویژه در مواردی که دعوا بین کودکان یک خانواده و فامیل است، دخالت بزرگسالان می‌تواند باعث دعوا بین بزرگترها شود. این عدم دخالت تا زمانی مجاز است که خشونت فیزیکی وارد دعوای کودکان نشده است. کودکان زیر ۸ سال معمولا به حمایت والدین خود در دعواهای فیزیکی نیاز دارند.

اگر کودک نمی‌تواند از خودش دفاع کند و در حال کتک خوردن است، هر چه سریع تر دخالت کنید. کودکان را از یکدیگر جدا کنید. به کودکی که فرزندتان را کتک زده، قاطع اما بدون خشونت کلامی و فیزیکی تذکر بدهید که حق ندارد بقیه بچه ها را کتک بزند.

اگر به ذهنتان خطور کرده است که با والدین کودک خشن صحبت کنید، به شما اطمینان می‌دهیم که معمولا این روش نتیجه مثبتی ندارد. والدین اغلب از فرزندشان دفاع می‌کنند و مسائل دنیای کودکانه باعث دلخوری بزرگ ترها می‌شود. بهتر است فرزندتان را از این محیط دور کنید.
در صورتی که یک کودک دائما فرزندتان را آزار فیزیکی می‌دهد، با او صحبت کنید که از فرزندتان دور بماند.

2 Comments

  1. سلام
    من الان این مشکل را دارم و نیما متاسفانه نمیتونه از حق خودش دفاع کنه و اگر کسی بزرگتر از خودش بهش حتی حرف زور بزنه نیما یا گریه میکنه و اونجا را ترک میکنه و گاهی عصبانی میشه .اعتماد بنفس خوبی داره ولی چون از بچگی بهش گفتم تو بازی اسباب بازی هاش را با همه شریک بشه الان متاسفانه خیلی ها از این اخلاقش سو استفاده میکنن و باعث ناراحتیش میشن. نمیخوام دخالت کنم و فقط به آرامش دعوتش میکنم و چون حق باهاش هست گاهی نمیدونم بهش چی بگم .اصلا نمیخوام بگم باهاشون بد برخورد کنه ولی جامعه ما خیلی دوست داشتنی و مهربون نیست.
    نیما یغمایی پایه دوم ۲

    1. یا سلام خدمت والد گرامی
      اینکه فرمودید قصد دخالت ندارید خیلی خوب است. اما باید با نیما جان قبل از پیش آمده این اتفاقات صحبت کنید. مثلا وقتی بزرگ تری به او حرف زور میزند می تواند به جای گریه کردن، احساس و نظرش را بیان کند. اغلب بچه ها در بیان احساسات مخصوصا خارج از محیط خانه مشکل دارند چون شناخت کافی نسبت به احساساتشان ندارند . بهتر است با بازی نمایشی با عروسک یا گفتن داستان و یا حتی تعریف کردن یک خاطره از خودتان در کودکی این مساله را برای نیما جان ملموس و روشن کنید و بگویید در هر شرایطی باید احساس خود را بیان کند نه اینکه گریه کند و یا محیط را ترک کند. توضیح دادن نظر و حس خودش به طرف مقابل باعث درک بهتر آن شخص نسبت به نیما می شود.

Comments are closed.