تاثیر دوست در نوجوانان

Shape Image One
Shape Image One
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four

چگونه به فرزندان خود کمک کنیم؟

برای آنکه افراد بتوانند تأثیر و فشار گروه دوستان بر زندگی خود را مدیریت کنند باید بتوانند بین نیاز خود به تعلق و نیاز به داشتن فردیت و هویت شخصی مستقل توازن برقرار کنند. نکات زیر به شما کمک می‌کند تا بتوانید به فرزندتان در این مسیر کمک کنید.

به پرورش اعتماد به نفس در نوجوان کمک کنید.

نوجوانانی که اعتماد به نفس بالاتری دارند بیش از دیگران می‌توانند در برابر تأثیرات منفی گروه دوستان مقاومت کنند و فردیت خود را در مقابل آن‌ها حفظ کنند. شما با تشویق کردن فرزندتان برای رسیدن به علائق خود با وجود همه سختی‌ها و شکست‌های احتمالی می‌توانید به او کمک کنید تا اعتماد به نفس بالایی را در خود پرورش دهد و سریعاً در برابر هر چیزی تسلیم نشود. همچنین شما می‌توانید با پرورش اعتماد به نفس در خود الگوی مناسبی برای فرزندتان باشید و به او کمک کنید تا با همانندسازی رفتاری با شما بتواند عزت نفس خود را افزایش دهد و اینگونه تاثیر منفی دوست در نوجوانان خود را کاهش دهید.

نه گفتن را به فرزندتان بیاموزید

برای آنکه فرزندتان بتواند در ارتباط با دوستانش بهتر و سالم‌تر عمل کند لازم است که مهارت جرات ورزی را به او آموزش داده و قدرت نه گفتن را در او پرورش دهید. این مهارت با افزایش اعتماد به نفس و احساس کارآمدی فرد کمک می‌کند تا بتواند استقلال خود را در برابر همسالانش حفظ کرده و در برابر پیشنهادهای ناسالم آن‌ها مقاومت کند.